Aikasempia viestejä aiheesta ollut, mutta nostetaan taas pinnalle.
Oman pyörän iskari alkoi näytellä kulumisn merkkejä ja vuotaa loppukaudesta, ajettuna 90000km. Oli kova mietintä mitä vois tehdä kun ei oma elämäntilanne antanut tällä hetkellä mahollisuuksia ostaa uutta. Öhlinssiä myytiin 1100€ ja Saksasta tilaamalla Wilbers ois maksanut 650€ (molemmat hydr. esijännityksen säädöllä). Kuitenkin molemmat oli vielä liian hinnakaita vaihtoehtoja.
Joten soittokierros mitä vois tehdä. Lopulta löysin firman, jossa ammattitaitonen "seppä" rakensi iskarin uusiksi:
1. Sorvasi alkuperäisen tiivistepesän sopivaksi WP:n tiivisteelle ja pisti tiivisteen
2. Asensi paineistusventtiilin yläpäähän
3. Vaihtoi kuluneen yläpään kumi puslan nailoniseen
4. Vaihtoi öljyt ja painesti
Tekijä totesi että nyt on vähintään yhtä hyvä kuin uusi. Ja toisessa lauseessa tostesi, että ei tommosessa pyörässä Öhlinssi autuaaksi tee (Tähän en itse ota kantaa, kun ei ole vertailu pohjaa.
Ainoa muutos mikä itse täytyy tehdä on viilata vähän pesästä mihin iskarin yläpää tulee, koska iskarin yläpäähän asennettin painestus venttiili ja se vaatii muutaman millin lisää tilaa.
Kaikki yhteensä 200€ ja ens talvena huolto vielä halvempi!
Ja tietysti yhteystiedot:
http://www.finnpeakcycle.fi
asko.tuukkanen(at)phnet.fi
0500-714590
Toivottavasti jollekin olis hyötyä tästä
Ajokelejä odotellen,
Olli
R1100RT takaiskari ja varmaan kaikki muutkin mallit
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R1100RT takaiskari ja varmaan kaikki muutkin mallit
Kiitos vihjeestä.
Taitaa mullakin tulla takapään jousituksen kanssa hommaa pikapuoliin.
Pyörällä on ajettu 153.000 km ja vielä on alkuperäinen iskari paikoillaan.
Uudet Wilbersit yms maksaa liikaa.
Pyörä on R1100GS.
Pekka
Taitaa mullakin tulla takapään jousituksen kanssa hommaa pikapuoliin.
Pyörällä on ajettu 153.000 km ja vielä on alkuperäinen iskari paikoillaan.
Uudet Wilbersit yms maksaa liikaa.
Pyörä on R1100GS.
Pekka
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 17 Helmi 2006 12:50
- Moottoripyörän malli: R1150GS
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: R1100RT takaiskari ja varmaan kaikki muutkin mallit
Pekka: Mulla olis R1100GS:n käytetyt iskarit halvalla!!!
Hevi-musiikki on paskimmillaankin parasta !!!!!
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R1100RT takaiskari ja varmaan kaikki muutkin mallit
No tuo kiinnostaa.veijukka kirjoitti:Pekka: Mulla olis R1100GS:n käytetyt iskarit halvalla!!!
Laita mulle tekstiviestillä sun puhelinnumero niin soittelen.
Puh 050 5768 480.
Pekka
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: R1100RT takaiskari ja varmaan kaikki muutkin mallit
Noniin, tulipa kokeiltua ja ei voi kuin suositella!
Eli laitoin edellä olevan vinkin johdosta Finnpeak Cycleen parit iskarit R100GS:stä:
1. Öhlinssi oli vain ns. "määräaikais" huollossa. Tosin simmattiin uudestaa hieman pehmeämmäksi.
2. Alkuperäisen BMW:n iskarin Asko "sisusti" uudelleen Öhlinssin osilla (esim. männänvarsi ja stefat)!
Hyvin tuntuu pelittävän!
Eli laitoin edellä olevan vinkin johdosta Finnpeak Cycleen parit iskarit R100GS:stä:
1. Öhlinssi oli vain ns. "määräaikais" huollossa. Tosin simmattiin uudestaa hieman pehmeämmäksi.
2. Alkuperäisen BMW:n iskarin Asko "sisusti" uudelleen Öhlinssin osilla (esim. männänvarsi ja stefat)!
Hyvin tuntuu pelittävän!
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: R1100RT takaiskari ja varmaan kaikki muutkin mallit
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-