No suunta oikea....
Elikkäs vikku jäi vilkuttamaan oikealle, sammutusnapilla kokoajan painamalla se ei vilkkunut.
Peukalo oli aika tiukilla kun piti tappaa kokoajan sitä vilkkua
Josta tarjosi vasentavilkkua siitä tuli sama kuin hätävilkkutoiminnosta.
Aikansa kun painoi vilkunsammutus nappia vilkku lopulta satunnaisesti lopetti toimintansa.
Mutta hipaiseppa vaikka jarrua tai ajovalojenvaihtokytkintä alkoi vilkutus taas iloisesti toimimaan.
No toverin pihaan tutkimaan juttua, mittailua vilkkureleeltä ja katkaisijan tutkimista kahvan sisältä.
jätti kehveli kahvan ja releen väliin muutaman oomin vastuksen ja jännite releellä ei toteutunut.
Vika toistaiseksi korjautui kun katteen sisältä oikealtapuolen teleskoopin vierestä liikutteli jotain johtoja ja liitoksia.
Epäilys että liittimeen mennyt vettä, ehkärasvan puute ja hapettumia.
Tutkin lisää jos vika toistuu tai kun on aika irroitella katteita.
Pakkovilkku oikealle.
Pakkovilkku oikealle.
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Pakkovilkku oikealle.
Puhdista vikkunappulan mekanismi.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Pakkovilkku oikealle.
Vilkkukatkaisin putsattiin ihan ekana.
Varmistin sen vilkkukytkimen ettei se ole kytkentä asennossa.
Mukavan yksinkertaisesti tehty kytkimet,Näkyy ja voi purkaa.
Vika on nyt poistunut(ainakin toistaiseksi) sillä johto/liitin hypistelyllä.
Ensin kuvittelin sitä maadoitus viaksi kun muitten sähkölaitteiden käyttö toi oireen esille.
Eilen varmuudenvuoksi mittasin vielä sen relettä ohjaavan johdon ja kiusaa tehnyt vastusarvo oli johdosta poissa.
kahvan ja releen välillä on joku liitos/liitin, kun johdin ei tule samanlaisena releelle kuin mitä kahvalta lähtee.
Voihan se vikanen olla vielä johtosarjassakin.
Pitää käydä sähköliikkeestä kyselemässä liittimiin sopivaa rasvaa tai mitä sinne liittimiin sitten laitetaankaan hapettumien estoon.
Varmistin sen vilkkukytkimen ettei se ole kytkentä asennossa.
Mukavan yksinkertaisesti tehty kytkimet,Näkyy ja voi purkaa.
Vika on nyt poistunut(ainakin toistaiseksi) sillä johto/liitin hypistelyllä.
Ensin kuvittelin sitä maadoitus viaksi kun muitten sähkölaitteiden käyttö toi oireen esille.
Eilen varmuudenvuoksi mittasin vielä sen relettä ohjaavan johdon ja kiusaa tehnyt vastusarvo oli johdosta poissa.
kahvan ja releen välillä on joku liitos/liitin, kun johdin ei tule samanlaisena releelle kuin mitä kahvalta lähtee.
Voihan se vikanen olla vielä johtosarjassakin.
Pitää käydä sähköliikkeestä kyselemässä liittimiin sopivaa rasvaa tai mitä sinne liittimiin sitten laitetaankaan hapettumien estoon.
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Re: Pakkovilkku oikealle.
Maadoituksia tarkisteltu, liittimiin jotain kontaktirasvaa (ruotsinkielistä) semmoista aika kirkkaan väristä lieneekö sitten jotain silikonirasvaa.
Mitään kummempaa hapettumaa ei liitoksista löytynyt.
Johtoja käännelty ja väännelty.
No pääasia että mopo edelleen toimii.
Mitään kummempaa hapettumaa ei liitoksista löytynyt.
Johtoja käännelty ja väännelty.
No pääasia että mopo edelleen toimii.
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...