Tervehdys
Tämä viesti koskee samaa pyörää ja viestiketjua "Miksi K1 ei käy" BMWK189... 3.7.2011
Hieman historiaa tapahtuneesta:
K1 siis rikkoontui vauhdista. Kipinät tulpissa hukassa.
HAL anturissa leditestin mukaan vikaa. --> Anturit vaihdettu. --> ei auta.
Sytytysyksikkö vaihtoon -->Ei auta.
Motronic huoltoon hollantiin.
http://www.carmo.nl/index.php?main_page ... _1412_1420" onclick="window.open(this.href);return false;
-->Tämä auttaa. Pyörä lähtee käyntiin. Tehoja puuttuu.
Keväällä pyörä ei käy. Pyörästä otetulla bensalla ei käynnisty edes ruohonleikkuri. Bensat vaihtoon. -->Tämä auttaa. Pyörä lähtee käyntiin. Tehoja puuttuu reilusti.
2,3 sylinterin sytytysuolassa sulamisjälkiä. --> Uudet puolat ja tulpat --> Ei auta.
Tämänhetkinen tilanne tutkimisen jäljiltä:
K1 käy vain 1. ja 4. sylinterillä. 2,3 sylinterin pakoputket kylmiä. 2. ja 3. sylinterin tulee kipinä vain startatessa starttinappia painaessa, mutta tämän jälkeen ei enää kipinää. Tyhjäkäynnillä toimivalle 1,4 sylinterin puolan ensiöpuolelle tulee mitattuna n. 0,4V sykäntelevä jännite. Eli tämä toimii.
2,3 sytytyspuolan ensiöpuolelle tulee n. 4V tasainen jännite. Eli tässä vikaa. Puola lämpenee, jos kauemmin käyttää pyörää.
Melkoinen sotakone tuo pyörä kuitenkin on, kun kahdella pytyllä nelipyttyinen noinkin hyvin käy.
Eli missä vika? Toivottavasti vika löytyy, ettei "cc1000" teippausta tarvitse muuttaa cc500
Miksi K1 käy vain 1. ja 4. pytyllä?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Miksi K1 käy vain 1. ja 4. pytyllä?
Pakko olla Motronic:ssa vika. Oletko käyttänyt pyörää BMW:n testerissä? Motronic:ssa ei ole erillään olevaa sytytysyksikköä Jetronic:n tapaan vaan kaikki on samassa lootassa. Tietysti "Ignition output stage" on, mutta se ei säädä sytytystä.
Tietysti jokin johtovika voisi olla ehkä mahdollinen.
Oletko mitannut laturin? Jos se työntää liikaa sähköä ja siten rikkoo sähköosia?
Lähetä/tuo Motronic mulle, niin testaan ehjällä pyörällä onko siinä vikaa.
PS: Koitapa ihan vain kokeeksi ohittaa sivuseisontatuen katkaisija johdonpätkällä ekasta liittimestä.
Tietysti jokin johtovika voisi olla ehkä mahdollinen.
Oletko mitannut laturin? Jos se työntää liikaa sähköä ja siten rikkoo sähköosia?
Lähetä/tuo Motronic mulle, niin testaan ehjällä pyörällä onko siinä vikaa.
PS: Koitapa ihan vain kokeeksi ohittaa sivuseisontatuen katkaisija johdonpätkällä ekasta liittimestä.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Miksi K1 käy vain 1. ja 4. pytyllä?
Miten 2- ja 3-pytyn suuttimien toiminta? Entä akku? Lataus tyhjäkäynnillä ja läpi kierrosalueen?
Re: Miksi K1 käy vain 1. ja 4. pytyllä?
Voisiko poksissa oleva pääteaste palaa ja vuotaa/välittää liikaa tai liian kauan virtaa tai maata?
Kerran puolassa ollut sulamisjälkiä, voi olla että se puola vioittanut jotain kärytessään.
Oli aikoinaan omassa käyttöautossa suutin pimahtanut, ja polttanut poksista pääteasteen mutta se pelasi välillä ja välillä ei, paikallinen tv huolto korjasi moisen poksin öö olikohan 30e hintaan, uutta osaa piti muutama päivä odotella.
Jos vika siinä niin melkoisen moni elektroniikkaa ymmärtävä osannee vaihtaa kyseisen mökkylän sinne poksiin.
Jotenkin vaan semmooinen hytinä että poksi ohjailisi maadotuksella noita juttuja ja puolalle tulisi ihan normi akkujännite.
Kerran puolassa ollut sulamisjälkiä, voi olla että se puola vioittanut jotain kärytessään.
Oli aikoinaan omassa käyttöautossa suutin pimahtanut, ja polttanut poksista pääteasteen mutta se pelasi välillä ja välillä ei, paikallinen tv huolto korjasi moisen poksin öö olikohan 30e hintaan, uutta osaa piti muutama päivä odotella.
Jos vika siinä niin melkoisen moni elektroniikkaa ymmärtävä osannee vaihtaa kyseisen mökkylän sinne poksiin.
Jotenkin vaan semmooinen hytinä että poksi ohjailisi maadotuksella noita juttuja ja puolalle tulisi ihan normi akkujännite.
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Re: Miksi K1 käy vain 1. ja 4. pytyllä?
Kiitoksia nopeista vastauksista tähän mennessä.
BMW testerissä pyörää ei ole käytetty. Tai olihan pyörä bemari-huollossa ennen Motronikin käyttämistä Hollannissa. Huollossa vain ei noin vanhaan pyörään sopivia testereitä ollut, eikä pyörää saatu käyntiin millään muotoa. Mahtaako joku Suomessa omistaa saksankielisessä "K1 Reparaturanleitung" korjausmanuaalissa mainittuja testereitä?
Tuolla sytytysyksiköllä tosiaan tarkoitin "Ignition output stage". Tuli huolimaton termi tuohon alkuperäiseen viestiin.
Laturia en ole mitannut. Akku kieltämättä alkaa olla ehtoopuolella. Kärsinyt varmasti tyhjänpanttina olosta. Purkautuu nopeasti itekseen. Suuttimista näyttäisi polttoainetta myös sylintereihin 2 ja 3 tulevan. Se mitä saksankielisestä korjausoppaasta nyt olen ymmärtäväni, niin puolan ensiöpuolelta pitäisi käydessä olla noin 0,5V jännite "sykähtelevä" yleismittarilla mitattuna. Ei siis akkujännite. Eli 1,4 sylinterien sytytyspuolan asiat ovat kunnossa.
En ole huomannut, että tuossa pyöräyksilössä tuota sivuseisontatuen katkaisijaa olisi.
Se tässä harmittaa, että tuo Motronik tuli ilmeisesti vain puoliksi kuntoon tuolla Hollannin reissulla.
Koitin eilen kuvailla pyörän nykyisiä oireita lontoon murteella myös tuonne huoltofirmaan. Toivottavasti jotain vastausta kuuluu.
Kiitoksia tarjouksesta testata tuo Motronik. Mielellä tarttuisin tajoukseen. Jos vian voisi varmuudella kohdistaa Mortonikiin, voisi paremmin vaatia sen takuuseen korjausta uudelleen.
Koitan lähettää Motronikin mahdollisimman pian.
BMW testerissä pyörää ei ole käytetty. Tai olihan pyörä bemari-huollossa ennen Motronikin käyttämistä Hollannissa. Huollossa vain ei noin vanhaan pyörään sopivia testereitä ollut, eikä pyörää saatu käyntiin millään muotoa. Mahtaako joku Suomessa omistaa saksankielisessä "K1 Reparaturanleitung" korjausmanuaalissa mainittuja testereitä?
Tuolla sytytysyksiköllä tosiaan tarkoitin "Ignition output stage". Tuli huolimaton termi tuohon alkuperäiseen viestiin.
Laturia en ole mitannut. Akku kieltämättä alkaa olla ehtoopuolella. Kärsinyt varmasti tyhjänpanttina olosta. Purkautuu nopeasti itekseen. Suuttimista näyttäisi polttoainetta myös sylintereihin 2 ja 3 tulevan. Se mitä saksankielisestä korjausoppaasta nyt olen ymmärtäväni, niin puolan ensiöpuolelta pitäisi käydessä olla noin 0,5V jännite "sykähtelevä" yleismittarilla mitattuna. Ei siis akkujännite. Eli 1,4 sylinterien sytytyspuolan asiat ovat kunnossa.
En ole huomannut, että tuossa pyöräyksilössä tuota sivuseisontatuen katkaisijaa olisi.
Se tässä harmittaa, että tuo Motronik tuli ilmeisesti vain puoliksi kuntoon tuolla Hollannin reissulla.
Koitin eilen kuvailla pyörän nykyisiä oireita lontoon murteella myös tuonne huoltofirmaan. Toivottavasti jotain vastausta kuuluu.
Kiitoksia tarjouksesta testata tuo Motronik. Mielellä tarttuisin tajoukseen. Jos vian voisi varmuudella kohdistaa Mortonikiin, voisi paremmin vaatia sen takuuseen korjausta uudelleen.
Koitan lähettää Motronikin mahdollisimman pian.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Miksi K1 käy vain 1. ja 4. pytyllä?
Motronic testattu ja risaksi todettu. Ei käynyt ehjä pyöräkään kuin kahdella pytyllä. Toivottavasti boxin "korjannut" firma suorittaa korjauksen loppuun veloituksetta.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-