K1600GT takajarrupalat

K-sarjan pyörät
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Onko muilla ollu ongelmaa takajarrupalojen vaihdon kanssa?
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Ei minkäänlaista ongelmaa. Todella helppo vaihtaa. Takapyörä pois ja jarrusatula irti. Vartin homma.
-Kaitsu-
K1600GTL
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Ja meinas unohtua... Männät pitää työntää vähän syvemmälle vaikka puupalikalla varovasti että uudet palat mahtuu paikalleen jarrulevyn päälle.
-Kaitsu-
K1600GTL
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Keskimmäinen jarrumäntä jumitti. Uutta jarrupalaa ei saatu paikoilleen.
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Ei onnistunut jarrupalojen vaihto toisella yrittämälläkään. Huoltomies taisi mainita, että toiselle puolelle menisi 20 mm ja toiselle puolen 37 mm jarrupala. Voiko pyörässä olla kokoamisvirhe?
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Meikäläisen kamelissa takajarrupalat ovat symmetriset , tietenkin peilikuvat. Kun ostin tarvikepaloja niin listassa oli kaksi mahdollisuuttta joista vahingossa sain oikeat. Kun lähtee ostoksille niin kannattaa ottaa vanhat palat mukaan jotta voi verrata.
Tuntuu oudolta että puoliskot olisivat erilaisia. Eikös se johda levyn pilaantumiseen epäsymmetrisen kuorman takia? Vai käsitinkö väärin tekstin?
-Kaitsu-
K1600GTL
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mohawk kirjoitti:Ei onnistunut jarrupalojen vaihto toisella yrittämälläkään. Huoltomies taisi mainita, että toiselle puolelle menisi 20 mm ja toiselle puolen 37 mm jarrupala. Voiko pyörässä olla kokoamisvirhe?
Onko näissä uusissa liki neljän senttimetrin paksuisia jarrupaloja!? :shock:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Pakko olla jarruissa tms vikaa, jos ammattimies ei saa takajarrupaloja vaihdettua. Hyvinhän nuo kesti. 40 000 huollossa vaihdettiin eteen, ja taakse nyt jäi vaihtamatta. Takapalat on niin finaalissa että ajot on ajettu kunnes keksivät ratkaisun.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Mohawk kirjoitti:Pakko olla jarruissa tms vikaa, jos ammattimies ei saa takajarrupaloja vaihdettua.
Sillä huoltomiehellä on väärät jarrupalat, luulen minä.
Ne palat on ihan tavallisen näköiset eikä varmaan 20 ja 37 mm paksuja.
Tuossa kuvassa osat nro 8.
Kuva

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Jos RMHeinon kokenein asentaja ei saa jarrupalaa vaihdettua, niin pakko olla jokin tekovika - siis pyörässä, ei asentajassa :) Kuulemma ensimmäinen tapaus hänen urallaan. Kohta pyörään on vaihdettu niin paljon osia takuuseen, että se pitää muutoskatsastaa :shock: Taidan käydä koeajamassa Yamahan FJR:ää :roll:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Mohawk kirjoitti:Jos RMHeinon kokenein asentaja ei saa jarrupalaa vaihdettua, niin pakko olla jokin tekovika - siis pyörässä, ei asentajassa :)
Tuo on kyllä täysi mysteeri meillekin niin kuin näköjään sille Guyllekin, jos häntä tarkoitit.
Jos siis oli kyse Espoon R.M.Heinosta.
Guy on tosiaan varmaan Suomen paras BMW huoltomies. Uudemmille pyörille.
Ja Repa Myllymaa on sitten paras noiden vanhempien pyörien huoltomies.
Kerro meille sitten mikä vika siinä jarrusatulassa oli. Kiitos.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Vaihtoivat takajarrun. Päällisin puolin ei mitään vikaa. Pyysin, että laittavat infoa, jos Bemari saa selvitettyä asian. Kohta on takaisinkutsut teillä kaikilla :twisted:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Mohawk kirjoitti:Vaihtoivat takajarrun. Päällisin puolin ei mitään vikaa. Pyysin, että laittavat infoa, jos Bemari saa selvitettyä asian. Kohta on takaisinkutsut teillä kaikilla :twisted:
Aika mysteeri on tuo meille kaikille. Olisi kiva saada sitten joskus lisätietoa mikä tuossa oli vialla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Mielenkiintoista. Tilasin just uudet palat eteen ja taakse. Viimeksi ainakin onnistuin vaihtamaan ilman komplikaatioita. Jahka tulevat niin yritetään.
Mutta oli muita komplikaatioita... Sunnuntaina meni takarengas jossain Lopen takametsiä halkovalla tiellä. Tie oli kelvottomassa kunnossa mutta ajattaelin että kyllä se tuosta paranee. Ei parantunut. Terävä pieni kivi keskeltä rengasta läpi. Onneksi tyhjeni hitaasti. Monimutkaisten vaiheiden kautta löytyi sunnuntaina töissä oleva rengasmaakari jossain Launosen-Lopen nurkilta 54-tien varrelta.
Ja nyt on alla uudet Dunlop Roadsmart II -kumit. Entiset ei kestäneet kuin 19000 km. Uusi ennätys sekin meikäläiselle.
-Kaitsu-
K1600GTL
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: K1600GT takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Soitin Guylle ja juttelin asiasta.
Tunnen hänet hyvin.

Hän kertoi, että ko. pyörän jarrusatulassa toinen mäntä oli 2 mm pidempi kuin toinen.
K1600GT pyörässä on tehty jotain muutoksia takajarruihin ja varaosanumerot ovat erilaiset eri jarruversioissa.
Asennuslinjalla ovat jarrumännät menneet sekaisin.
Jarrusatulan mäntiähän ei BMW edes myy, mutta heidän omassa käytössään on niillekin numerot.

Kyse oli asennuksessa alle millin heitosta. Eli uusi pala ei mennyt millään sisään, koska se toinen mäntä ei painunut tarpeeksi sinne jarrusatulan sylinteriin

Guy laittaa BMW Suomelle raporttia asiasta. Sielläkin hommaa on ihmetelty.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin