K1600GT takajarrupalat
K1600GT takajarrupalat
Onko muilla ollu ongelmaa takajarrupalojen vaihdon kanssa?
Re: K1600GT takajarrupalat
Ei minkäänlaista ongelmaa. Todella helppo vaihtaa. Takapyörä pois ja jarrusatula irti. Vartin homma.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
Re: K1600GT takajarrupalat
Ja meinas unohtua... Männät pitää työntää vähän syvemmälle vaikka puupalikalla varovasti että uudet palat mahtuu paikalleen jarrulevyn päälle.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
Re: K1600GT takajarrupalat
Keskimmäinen jarrumäntä jumitti. Uutta jarrupalaa ei saatu paikoilleen.
Re: K1600GT takajarrupalat
Ei onnistunut jarrupalojen vaihto toisella yrittämälläkään. Huoltomies taisi mainita, että toiselle puolelle menisi 20 mm ja toiselle puolen 37 mm jarrupala. Voiko pyörässä olla kokoamisvirhe?
Re: K1600GT takajarrupalat
Meikäläisen kamelissa takajarrupalat ovat symmetriset , tietenkin peilikuvat. Kun ostin tarvikepaloja niin listassa oli kaksi mahdollisuuttta joista vahingossa sain oikeat. Kun lähtee ostoksille niin kannattaa ottaa vanhat palat mukaan jotta voi verrata.
Tuntuu oudolta että puoliskot olisivat erilaisia. Eikös se johda levyn pilaantumiseen epäsymmetrisen kuorman takia? Vai käsitinkö väärin tekstin?
Tuntuu oudolta että puoliskot olisivat erilaisia. Eikös se johda levyn pilaantumiseen epäsymmetrisen kuorman takia? Vai käsitinkö väärin tekstin?
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K1600GT takajarrupalat
Onko näissä uusissa liki neljän senttimetrin paksuisia jarrupaloja!?Mohawk kirjoitti:Ei onnistunut jarrupalojen vaihto toisella yrittämälläkään. Huoltomies taisi mainita, että toiselle puolelle menisi 20 mm ja toiselle puolen 37 mm jarrupala. Voiko pyörässä olla kokoamisvirhe?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K1600GT takajarrupalat
Pakko olla jarruissa tms vikaa, jos ammattimies ei saa takajarrupaloja vaihdettua. Hyvinhän nuo kesti. 40 000 huollossa vaihdettiin eteen, ja taakse nyt jäi vaihtamatta. Takapalat on niin finaalissa että ajot on ajettu kunnes keksivät ratkaisun.
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: K1600GT takajarrupalat
Sillä huoltomiehellä on väärät jarrupalat, luulen minä.Mohawk kirjoitti:Pakko olla jarruissa tms vikaa, jos ammattimies ei saa takajarrupaloja vaihdettua.
Ne palat on ihan tavallisen näköiset eikä varmaan 20 ja 37 mm paksuja.
Tuossa kuvassa osat nro 8.
Pekka
Re: K1600GT takajarrupalat
Jos RMHeinon kokenein asentaja ei saa jarrupalaa vaihdettua, niin pakko olla jokin tekovika - siis pyörässä, ei asentajassa Kuulemma ensimmäinen tapaus hänen urallaan. Kohta pyörään on vaihdettu niin paljon osia takuuseen, että se pitää muutoskatsastaa Taidan käydä koeajamassa Yamahan FJR:ää
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: K1600GT takajarrupalat
Tuo on kyllä täysi mysteeri meillekin niin kuin näköjään sille Guyllekin, jos häntä tarkoitit.Mohawk kirjoitti:Jos RMHeinon kokenein asentaja ei saa jarrupalaa vaihdettua, niin pakko olla jokin tekovika - siis pyörässä, ei asentajassa
Jos siis oli kyse Espoon R.M.Heinosta.
Guy on tosiaan varmaan Suomen paras BMW huoltomies. Uudemmille pyörille.
Ja Repa Myllymaa on sitten paras noiden vanhempien pyörien huoltomies.
Kerro meille sitten mikä vika siinä jarrusatulassa oli. Kiitos.
Pekka
Re: K1600GT takajarrupalat
Vaihtoivat takajarrun. Päällisin puolin ei mitään vikaa. Pyysin, että laittavat infoa, jos Bemari saa selvitettyä asian. Kohta on takaisinkutsut teillä kaikilla
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: K1600GT takajarrupalat
Aika mysteeri on tuo meille kaikille. Olisi kiva saada sitten joskus lisätietoa mikä tuossa oli vialla.Mohawk kirjoitti:Vaihtoivat takajarrun. Päällisin puolin ei mitään vikaa. Pyysin, että laittavat infoa, jos Bemari saa selvitettyä asian. Kohta on takaisinkutsut teillä kaikilla
Pekka
Re: K1600GT takajarrupalat
Mielenkiintoista. Tilasin just uudet palat eteen ja taakse. Viimeksi ainakin onnistuin vaihtamaan ilman komplikaatioita. Jahka tulevat niin yritetään.
Mutta oli muita komplikaatioita... Sunnuntaina meni takarengas jossain Lopen takametsiä halkovalla tiellä. Tie oli kelvottomassa kunnossa mutta ajattaelin että kyllä se tuosta paranee. Ei parantunut. Terävä pieni kivi keskeltä rengasta läpi. Onneksi tyhjeni hitaasti. Monimutkaisten vaiheiden kautta löytyi sunnuntaina töissä oleva rengasmaakari jossain Launosen-Lopen nurkilta 54-tien varrelta.
Ja nyt on alla uudet Dunlop Roadsmart II -kumit. Entiset ei kestäneet kuin 19000 km. Uusi ennätys sekin meikäläiselle.
Mutta oli muita komplikaatioita... Sunnuntaina meni takarengas jossain Lopen takametsiä halkovalla tiellä. Tie oli kelvottomassa kunnossa mutta ajattaelin että kyllä se tuosta paranee. Ei parantunut. Terävä pieni kivi keskeltä rengasta läpi. Onneksi tyhjeni hitaasti. Monimutkaisten vaiheiden kautta löytyi sunnuntaina töissä oleva rengasmaakari jossain Launosen-Lopen nurkilta 54-tien varrelta.
Ja nyt on alla uudet Dunlop Roadsmart II -kumit. Entiset ei kestäneet kuin 19000 km. Uusi ennätys sekin meikäläiselle.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: K1600GT takajarrupalat
Soitin Guylle ja juttelin asiasta.
Tunnen hänet hyvin.
Hän kertoi, että ko. pyörän jarrusatulassa toinen mäntä oli 2 mm pidempi kuin toinen.
K1600GT pyörässä on tehty jotain muutoksia takajarruihin ja varaosanumerot ovat erilaiset eri jarruversioissa.
Asennuslinjalla ovat jarrumännät menneet sekaisin.
Jarrusatulan mäntiähän ei BMW edes myy, mutta heidän omassa käytössään on niillekin numerot.
Kyse oli asennuksessa alle millin heitosta. Eli uusi pala ei mennyt millään sisään, koska se toinen mäntä ei painunut tarpeeksi sinne jarrusatulan sylinteriin
Guy laittaa BMW Suomelle raporttia asiasta. Sielläkin hommaa on ihmetelty.
Pekka
Tunnen hänet hyvin.
Hän kertoi, että ko. pyörän jarrusatulassa toinen mäntä oli 2 mm pidempi kuin toinen.
K1600GT pyörässä on tehty jotain muutoksia takajarruihin ja varaosanumerot ovat erilaiset eri jarruversioissa.
Asennuslinjalla ovat jarrumännät menneet sekaisin.
Jarrusatulan mäntiähän ei BMW edes myy, mutta heidän omassa käytössään on niillekin numerot.
Kyse oli asennuksessa alle millin heitosta. Eli uusi pala ei mennyt millään sisään, koska se toinen mäntä ei painunut tarpeeksi sinne jarrusatulan sylinteriin
Guy laittaa BMW Suomelle raporttia asiasta. Sielläkin hommaa on ihmetelty.
Pekka