K1200GT kaasu hirttää

K-sarjan pyörät
karil72
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:12
Moottoripyörän malli: BMW K 1200 GT
Paikkakunta: Iisalmi

K1200GT kaasu hirttää

Viesti Kirjoittaja karil72 »

1200GT:n kaasukahva hirttää. Ts. Kun kaasun vääntää tiettyyn asentoon niin kaasukahva ei palaudu alkuasentoon. Miten tuota vikaa kannattaisi lähteä korjaamaan?
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K1200GT kaasu hirttää

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Vaihtamalla kaasuvaijerin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
karil72
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:12
Moottoripyörän malli: BMW K 1200 GT
Paikkakunta: Iisalmi

Re: K1200GT kaasu hirttää

Viesti Kirjoittaja karil72 »

Moi,
olisiko tuo millainen operaatio jos itse vaihtaisi?
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: K1200GT kaasu hirttää

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Ilmeisesti kaasuvaijerin malli riippu hieman onko cruise control olemassa ja vuosimallista, eli oikeat vermeet ja sitten vaan vaijeria vaihtamaan. Mukavaa hommaa tallissa näin räntäsateessa ja oppii samalla pyörästä jotain, jos vaikka sattuisi tien päällä vaijeri menevän epäkuntoon niin osaa korjata. Vanha vaijeri sopivasti johonkin pyörän sopukkaan kyytiin varalle.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K1200GT kaasu hirttää

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Joskus onnistuu vaihto, jos liukkaalla pekettiteipillä teippaa uuden vaijerin vanhan perään ja vetää paikoilleen. Vaatii kuitenkin ainakin tankin ja sivumuovien irroituksen, ei se ihan auttamatta lipsahda vetämällä paikoilleen.

Mulla oli edellisessä K1:ssä laitettu jo valmiiksi kytkinvaijeri toisen rinnalle. Katkon tapahtuessa ei tarvitse kuin muljauttaa nipat toisiin vaijerinpäistä ja matka jatkuu. Toimii tietysti myös muihinkin vaijeriin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Re: K1200GT kaasu hirttää

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

MP:n vaijerit kestää yleensä tolkuttomasti. Itse en ole 40 vuoteen niitä vaihtanut, vaikka muutama sata tuhatta kilometriä on tullutkin ajeltua, tietenkin useammalla vehkeellä. Kannattaa katsoa, ettei vaijeri ole puristuksissa tai liian mutkalla mistään kohtaa. Varsinkaan ruiskupelissä kaasuvaijeri ei joudu tiukille, toisin kuin kaasarivehkeissä, joissa on vielä tiukat luistin jouset.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: K1200GT kaasu hirttää

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Onko kaasukahva vapaa eikä missään välissä likaa jumittamassa?
karil72
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:12
Moottoripyörän malli: BMW K 1200 GT
Paikkakunta: Iisalmi

Re: K1200GT kaasu hirttää

Viesti Kirjoittaja karil72 »

Kaasukahvan irrottaminen ja kahvan sekä tangon puhdistaminen korjasi ongelman.
Vastaa Viestiin