Moi,
kuulin tuossa keväällä kanssamotoristilta että Saksan läpi ajamisen voisi hoitaa myös fiksusti Junalla, illalla Hampurissa junaan ja Munchenista aamulla pois. Ja sit onkin jo alpit melkein nurkan takana.
Tuo sanoi että hinta olisi vain 90€, mutta nytten kun tarkistan tuolta:
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/en/start.html
niin hinnaksi tulee vähintään tupla.
Sattuisko joku tietämään mikähän mahtaa olla homman nimi, 90€ olisi jo niin vähän että ehdottomasti junalla, mutta parisatkua on taas jo aika paljon yhteen suuntaan.
Eli onko junailijoita täällä?
saksan junat
- kukari
- Viestit: 29
- Liittynyt: 17 Maalis 2006 16:28
- Moottoripyörän malli: R1200ST
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
saksan junat
alla F800R Chris Pfeiffer Edition
entiset: R1200ST, '06, R1150RT '03 ja Honda Deauville '01
entiset: R1200ST, '06, R1150RT '03 ja Honda Deauville '01
Saksan Junat
Hesan matkailumessuilta sain DB autojunien vihkosen ja illalla vielä netistä lisää tietoa. (VR Kansainvälinen lipunmyynti auttaa myös, jos ei tykkää asioida netissä)
Tässä suuntaa antavaa tietoa:
Hampuri - Munchen arkipäivänä: MP 69 €/suunta + istumapaikka 50€ tai oma hytti 200-290€ tasosta riippuen. Viikonloppuina ja 10.7 - 30.8 tulee kalliimmat hintaryhmät. Junamatkat sisältävät aamupalan.
Vertailuarvo ajamalla Hampuri-Munchen väli n. 800 km: yksi matkapäivä lisää ja yö (polttoaine 60 € + 1 hotelliyö 50-100 € + ruokaa).
Aikataulullisesti nopeaan etenemiseen kohti Alppeja saksan laivojen ja junien aikataulut eivät sovi hyvin yhteen. Jos saapuu Finnlines laivalla Travemundeen klo 20:00 niin ei ehdi pyörän lastaukseen junaan Hampuriin klo 20:45.
Ruotsin läpi ajamalla 930 km yhdessä päivässä on mahdollista ehtiä Hampurin junaa lähtöaikaan, kun kaikki menee nappiin matkalla.
Saksan junat kulkevat myös Italiaan Bolzanoon (Bozen) ja Veronaan.
Itse tulen kokeilemaan kesäkuussa paluumatkalla yöjunaa Bolzanosta Hampuriin vaimon kanssa. Saamme olla 2 pävää kauemmin Alppien etelärinteillä nauttimassa. (1100 km matka tullaan junassa vaimoa hellien muullakin kuin Bemun takapenkillä)
Yöjunaa käytettäessä matka etenee nukkuessa, säästyy matkapäiviä kustannuksineen ja näin laskettaessa juna tulee hyväksi vaihtoehdoksi.
BMW R1200GS
Tässä suuntaa antavaa tietoa:
Hampuri - Munchen arkipäivänä: MP 69 €/suunta + istumapaikka 50€ tai oma hytti 200-290€ tasosta riippuen. Viikonloppuina ja 10.7 - 30.8 tulee kalliimmat hintaryhmät. Junamatkat sisältävät aamupalan.
Vertailuarvo ajamalla Hampuri-Munchen väli n. 800 km: yksi matkapäivä lisää ja yö (polttoaine 60 € + 1 hotelliyö 50-100 € + ruokaa).
Aikataulullisesti nopeaan etenemiseen kohti Alppeja saksan laivojen ja junien aikataulut eivät sovi hyvin yhteen. Jos saapuu Finnlines laivalla Travemundeen klo 20:00 niin ei ehdi pyörän lastaukseen junaan Hampuriin klo 20:45.
Ruotsin läpi ajamalla 930 km yhdessä päivässä on mahdollista ehtiä Hampurin junaa lähtöaikaan, kun kaikki menee nappiin matkalla.
Saksan junat kulkevat myös Italiaan Bolzanoon (Bozen) ja Veronaan.
Itse tulen kokeilemaan kesäkuussa paluumatkalla yöjunaa Bolzanosta Hampuriin vaimon kanssa. Saamme olla 2 pävää kauemmin Alppien etelärinteillä nauttimassa. (1100 km matka tullaan junassa vaimoa hellien muullakin kuin Bemun takapenkillä)
Yöjunaa käytettäessä matka etenee nukkuessa, säästyy matkapäiviä kustannuksineen ja näin laskettaessa juna tulee hyväksi vaihtoehdoksi.
BMW R1200GS
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Kerrotko vähän hinnoittelusta? Tai mistä löytyy suoraa infoa?petris kirjoitti:Hei
Pistän lusikkani soppaan minäkin. Käytä mopon vientiin rahtauspalveluja (esim Eximake Oulusta) ja lennä etelä saksaan. Saat monta lisä päivää perillä ja olet voimissasi alppien kiertämiseen.
Ps ja muuten säästät selvää rahaa.
Re: saksan junat
Hei
Nyt on Saksan juna koettu välillä Bolzano - Hamburg.
Positiivista
* matka etenee todella kivuttomasti nukkuessa, eli säästää reissupäiviä
* hyvää ruokaa normaali hinnoin
* säästää tylsältä yli 1000 km ajolta Saksan moottoriteitä (erityisesti takamatkustajan kommentti)
Negatiiviset asiat (pikku juttuja pelkästään)
* Ensikertalainen herää helposti junan tärinöihin, ääniin ja liikkeisiin
* Odotusaika lastauksesta junan lähtöön noin 2 h
* "Autovaunut" aika matalia, joutuu ajamaan korkeaa GS:ää tankinpäällä makaamalla ja siitä huolimatta kypärä kolistelee kattoon helposti
* Kuulutukset pääosin ainoastaan Saksaksi
Juna oli kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus ja tulen jatkossakin hyödyntämään Euroopan retkillä junia.
Nyt on Saksan juna koettu välillä Bolzano - Hamburg.
Positiivista
* matka etenee todella kivuttomasti nukkuessa, eli säästää reissupäiviä
* hyvää ruokaa normaali hinnoin
* säästää tylsältä yli 1000 km ajolta Saksan moottoriteitä (erityisesti takamatkustajan kommentti)
Negatiiviset asiat (pikku juttuja pelkästään)
* Ensikertalainen herää helposti junan tärinöihin, ääniin ja liikkeisiin
* Odotusaika lastauksesta junan lähtöön noin 2 h
* "Autovaunut" aika matalia, joutuu ajamaan korkeaa GS:ää tankinpäällä makaamalla ja siitä huolimatta kypärä kolistelee kattoon helposti
* Kuulutukset pääosin ainoastaan Saksaksi
Juna oli kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus ja tulen jatkossakin hyödyntämään Euroopan retkillä junia.